برای کاهش وزن،

میزان کالری دریافتی بدن بایدکمتر از مقدار مصرف آن باشد. هدف تمام رژیم های غذایی نیز، از کم چرب و کم کربوهیدرات تا هر رژیم دیگر، ایجاد کمبود کالری در پایان روز است که به این ترتیب، علت مؤثر واقع شدن تقریبا تمام رژیم های غذایی برای مدتی معین نیز روشن می شود. آنچه رژیمهای پرهیزی را از سایر رژیم های غذایی متفاوت می کند، ایمنی، سلامتی و سرعت بالای آن در ایجادکمبود کالری موردنظر است.

احتمالا شما هم میدانید که تمام رژیم های غذایی سالم نیستند و حفظ سلامتی بسیار پراهمیت تر از کاهش تنها چند کیلوگرم است.رژیم غذایی سالم، رژیمی متعادل، متشکل از مواد غذایی با کیفیت، مانند گوشت، غذاهای دریایی، مغزها، سبزیجات و میوه هاست.در رژیم غذایی سالم جایی برای غذاهای کاملا فراوری شده یا صنعتی وجود ندارد، زیرا با وجود امکان کاهش وزن، احتمال آلوده شدن دستگاه ایمنی بدن به دلیل مصرف مواد شیمیایی،افزودنیهای مضر، بسیار زیاد است.

مواد غذایی سالم و قابل استفاده در طول پرهیز از غذا و اوقات غیر پرهیز

آسان تر شدن فرایند کالری سوزی

  • منظور از پرهیز غذا، ایجاد کمبود کالری در بدن است که با رژیم های پرهیزی به آسانی میسر می شود. با پرهیز از غذا میزان قابل توجهی از کالری دریافتی بدن در طول هفته ، بدون مشکل و به راحتی کاهش خواهد یافت. مثلا فرض کنیم کالری موردنیاز برای حفظ وزن فعلی شما روزانه برابر ۲هزار کالری یعنی ۱۴هزار کالری در هفته است . حال اگر ۲۴ ساعت کامل در هفته از غذا پرهیز کنید، این میزان به ۱۲ هزار کالری کاهش می یابد.

  • آیا هر هفته با کاهش ۲هزار کالری از میزان کالری دریافتی تان، وزن شما کمتر میشود؟ البته که می شود. تنها کاری که باید انجام دهید، یک روز نخوردن غذاست. در صورت اجرای رژیم پالئو (Paleo Diet) (برای اطلاعات بیشتر، به فصل ۸ رجوع کنید) در روزهای غیرپرهیز خود که جدا آن را توصیه می کنیم، نه تنها موفق به میزان کاهش کالری دریافتی خود می شوید که با خیالی آسوده مواد غذایی مؤثر در بهبود سلامتی و تقویت عملکرد سلولی تان را نیز مصرف می کنید.

  • آنچه رژیم پرهیز از غذا را به مراتب مؤثرتر از سایر رژیم های غذایی می کند، سرعت و سهولت در رسیدن به هدف تمام رژیم های غذایی، یعنی کاهش کالری دریافتی بدن است. حذف وعده های غذایی برای این منظور، همیشه بهترین روش بوده، هست و خواهد بود. شما راهی آسان تر از غذانخوردن برای ایجاد کمبود کالری نخواهید یافت.

  • فراموش نکنید که پرهیز از غذا، جبرانی برای رژیم های غذایی زیان بار نخواهد بود. پرهیز از غذا را باید همراه با رژیم غذایی سالم و متعادلی، مانند رژیم پالئو انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با رژیم پالئو، به کتاب Livingpaleo For Dummies رجوع کنید.

شناخت افرادی که باید و افرادی که نباید از خوردن غذا پرهیز کنند

باوجود مفید شناخته شدن پرهیز از غذا به عنوان راهی برای کمک به درمان بیماریها و کاهش بسیاری از مشکلات شدید سلامتی، مثل بیماریهای التهابی، دیابت نوع دوم و پرفشاری خون، شاید برای همگان هم مناسب نباشد.قبل از آغاز هر نوع رژیم پرهیزی یا در صورت وجود هرگونه ابهام در مورد تشدید احتمالی مشکل سلامتی خود، حتما ابتدا با پزشک م کنید. حتی میتوانید با همراه داشتن این کتاب در جلسه بعدی ملاقات با پزشک، گزینه های متنوع پرهیز از غذا را با او در میان نهاده و مناسب ترین رژیم پرهیزی را انتخاب کنید. در ادامه فهرست افرادی با شرایط جسمانی متفاوت و توصیه های لازم برای آنهاجهت پرهیز یا عدم پرهیز از غذا آمده است:

  •  افراد بالغ سالم: گهگاهی اجرای نوعی رژیم پرهیز از غذا برای تمام افراد بالغ سالم لازم است، زیرا نه تنها مانعی برای آن وجود ندارد، بلکه برای حفظ سلامتیشان نیز مفید است.

  •  کودکان: باوجود وم ممانعت از پرخوری کودکان، درگیر کردن بسیاری از آنان با رژیمهای پرهیزی طولانی مدت تا قبل از ۱۸ سالگی توصیه نمی شود. بدن کودکان در سنین رشد به بهترین و سالم ترین مواد غذایی نیاز دارد.

  • تنها استثنا در این میان، کودکان دارای اضافه وزن هستند. در چنین مواردی نیز اولین اقدام جهت درمان، تجدیدنظر در رژیم غذایی کودک به جای پرهیز از غذا خواهد بود. در ابتدا باید کودک را به تغذیه ی سالم، بدون خوراکیهای سرشار از قند و انواع هله هوله های مضر عادت دهید تا شاید در آینده، نیازی به پرهیز از غذا نباشد. اما در صورتی که معتقد به ضرورت پرهیز از غذا برای فرزند زیر ۱۸ سال خود هستید، ابتدا با پزشک م کنید.

  •  افراد مبتلا به دیابت نوع دوم: در طول قرنها، پرهیز از غذا راهی مؤثر برای کمک به درمان بیماری دیابت نوع دوم بوده که نتایج پژوهش های انجام شده نیز دلیل محکمی بر اثبات آن است. با وجوداین، اگر مبتلا به دیابت نوع دوم هستید، قبل از آغاز هر نوع رژیم پرهیزی، حتما با پزشک خود م کنید.

  • افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی: تمام کسانی که دچار ضعف سیستم ایمنی بدن هستند، مانند مبتلایان به بیماری ایدز، سرطان، لوپوس یا بیماریهای مشابه، پیش از شروع رژیم های پرهیزی حتما باید با پزشک خود م کنند.

  • ن باردار: نتایج پژوهش های انجام شده در مورد ن باردار روزه دار در طول ماه رمضان، هیچ ضرری را متوجه مادر یا کودک نمیداند، اما همچون سایر شرایط خاص، ن باردار علاقه مند به رژیم های پرهیزی، ابتدا باید با

    پزشک خود م کنند.

  •  ورزشکاران حرفه ای: این گروه از ورزشکاران نیز می توانند از فواید پرهیز ازغذا بهره مند شوند. رژیم های پرهیزی در تسریع دوره ی بازیابی بدن و کسب فواید بیشتر از مواد مغذی به منظور تسهیل فرایند عضله سازی و افزایش قدرت بدنی، بسیار مؤثرند. البته ورزشکاران حرفه ای باید هوشمندانه رفتار نموده و در روز مسابقات یا قبل از هر رویداد ورزشی نیازمند به قدرت بدنی، از پرهیز خودداری کنند.

  • افراد مبتلا به اختلالات غذایی: این افراد قبل از هر چیز باید با یک روان درمانگر م کنند. رژیمهای پرهیزی باوجود سالم بودن، نقشی در

    درمان اختلالات عاطفی مرتبط با مواد غذایی نخواهد داشت.

  •  وگان ها (گیاه خواران محض) یا افراد گیاه خوار: پرهیز از غذا، تقریبا در هر نوع شیوه ی زندگی و با هر رژیم غذایی قابل اجرا خواهد بود. این روش به ویژه برای وگان ها و افراد گیاه خوار مناسب است.

با متخصصان کلینیک رسپینا در تماس باشید.


مشخصات

  • دانلود + ادامه مطلب (منبع اصلی)
  • کلمات کلیدی: رژیم ,پرهیز ,غذایی ,کالری ,کاهش ,پرهیزی ,کالری دریافتی ,مواد غذایی ,رژیم غذایی ,غذایی سالم ,تمام رژیم ,ایجاد کمبود کالری ,کاهش کالری دریافتی ,میز
  • در صورتی که این صفحه دارای محتوای مجرمانه است یا درخواست حذف آن را دارید لطفا گزارشدهید.

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

عکس آقای خامنه ای

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

متن آهنگ ، تکست آهنگ تکست موزیک بلاگ آموزش کودکان اخبار دلنمکانه کارن موزیک تازه های وب سایت هلدینگ آلفا دانلود جدیدترین فیلم و سریال های ایرانی و خارجی دوبله فارسی رایگان فیلم تی وی ورزش حاجی آباد